Home All Tazkirah Zikir Ya Mujib Supaya Hajat Cepat Terkabul Paling Mustajab

Zikir Ya Mujib Supaya Hajat Cepat Terkabul Paling Mustajab

20302
0
zikir

Khasiat atau manfaat dari membaca doa zikir asma (Ya Mujib) supaya hajat cepat terkabul paling mustajab atas kehendak Allah SWT. Amalan dzikir ini merupakan amalan yang kami ambil dari Asmaul Husna yaitu Sifat-sifat Allah. Allah telah menyuruh para hambanya untuk berdoa berzikir dengan Asmaul Husna.

Zikir Supaya Hajat Cepat Terkabul Paling Mustajab

Bagi siapa yang doa cepat dikabulkan atau hajat dapat di kabulkan oleh Allah SWT. Maka cobalah selalu mewiridkan doa zikir dengan hati yang khusyuk dan tadlarru’ lagi merendah kepada Allah. Maka insyaAllah doa dan zikir kita akan didengar dan dikabulkan oleh Allah. Amin.

Lantas bagaimana cara mewiridkan amalan doa zikir supaya hajat cepat terkabul paling mustajab? Adapun caranya sebagai berikut ini.

zikir

AL MUJIB ertinya Yang Maha Mengabulkan

Allah Maha Mengabulkan atas permintaan hamba-Nya. Allah akan mengabulkan semua hajatnya yang di Kehendaki-Nya. Maka sebagai hambanya cobalah selalu berdoa dan berdzikir kepada-Nya untuk meminta atau memohon pertolongan dari Allah. Seperti agar hajat kita dapat terkabul dan doa agar cepat. Amin. dan jangan putus asa dan jangan berhenti ataupun menyerah. Karena Allah menyukai para hambanya yang selalu terus berusaha seperti halnya untuk mencari rezeki.

Rezeki tidak akan datang apabila kita tidak selalu berusaha. Rezeki tidak akan jatuh begitu saja dari atas langit. Tanpa harus berusaha dan bekerja keras rezeki tidak akan pernah datang. Maka seperti halnya agar hajat kita dapat dikabulkan oleh Allah. Maka kitapun harus terus berusaha seperti berzikir dan diakhiri dengan berdoa untuk memohon kepada Allah agar hajat kita dapat terkabul.

Pada hakikatnya semua asma Allah mempunyai khasiat dan manfaat yang baik dan sangat besar sekali faedahnya. Seperti yang kami bahas sekarang ini asma Allah (Ya Mujibu) sangat berkhasiat sekali, barang siapa yang percaya dan selalu mewiridkan atau mengamalkan doa zikir (Ya Mujibu) ini. Maka cubalah anda selalu mewiridkan asma Allah ini. yakin dan pasrahkan kepada Allah. Jika Allah mengabulkan pasti segala hajat kita akan terkabul/ tercapai. Amin. Maka dari itu pasrahkan kepada Allah.

Bacaan doa zikir :

Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib . . . dan Seterusnya.

Cara mengamalkan :

  1. Barang siapa yang membaca lafadz (Ya Mujib) sebanyak minima 55 kali setelah solat subuh secara istiqomah dengan hati yang khusyu’. Maka insyaAllah segala hajatnya akan boleh dikabulkan atau ditunaikan oleh Allah. Amin.
  2. Tidak ada salahnya juga jika kita selalu mewiridkan zikir (Ya Allah) sebanyak 5000 kali setiap hari, lebih baik setelah solat. Sebab asma (Ya Allah) ini juga mempunyai khasiat dan manfaat yang sama seperti (Ya Mujib) iaitu agar keinginan kita dapat dikabulkan oleh Allah. Amin.
  3. As Samii ertinya Yang Maha Mendengar. Khasiat dan manfaat dari doa zikir Ya Samii sangat luarbiasa sekali. Apabila dibaca Ya Samii sebanyak minimal 500 kali setiap hari khamis sesudah selesai mengerjakan solat dhuha dua rakaat. maka segala hajat kita akan dapat dikabulkan dan tercapai berkat kehendak Allah. amin.
  4. Apabila doa anda ingin menjadi mujarab. Maka zikir lafaz Ya Samii dibaca sebanyak-banyaknya setiap hari. Maka insyaAllah doa tersebut akan didengar oleh Allah sehingga doa anda akan menjadi mujarab dan dapat dikabulkan Amin.

Khasiat yang lain :

  1. Apabila kita mewiridkan membaca asma (Ya Mujib) sebanyak 521 kali sesudah solat isyak dan diikuti surat Alfatihah. Maka insyaAllah segala masalah berat akan berjaya diatasi.

Itulah pembahasan tentang khasiat atau manfaat dari amalan zikir (Ya Mujib) sekarang ini. semoga amalan zikir diatas dapat bermanfaat bagi para pembaca. Demikian tentang zikir supaya hajat cepat terkabul.

Maksud lirik Law Kana Bainanal Habib:

Andainya Kekasih-Mu (Muhammad) masih berada bersama-sama kami
Akan terlunaslah segala hutang dan semakin hampirlah
Dengan haruman Baginda sebelum hilangnya
Rasa yang meronta-ronta untuk berada hampir dengan Kekasih-Mu

Berada berhampirannya jiwa turut menjadi harum
Dan apa jua yang kalian doakan kepada Allah akan diperkenankan
Cahaya Nabi Muhammad tidak akan pernah sirna
Sempatkanlah kami bertemu dengan Baginda wahai Tuhan yang Maha Memperkenankan doa hamba

Kutebus diriku dengan dirimu, wahai Kekasihku
Nabi Muhammad yang mulia lagi asing
Berada berhampiranmu jiwa menjadi harum wahai yang diutuskan sebagai tanda kasih sayang
Tuhan kepada seluruh alam

Wahai Kekasihku, wahai Nabi Muhammad
Wahai pengubat hatiku, wahai yang terpuji
Dirimu memiliki kelebihan yang diakui oleh Tuhan
Mulialah orang yang turut berselawat kepadaMu

Zikir Ya Mujib Supaya Hajat Cepat Terkabul Paling Mustajab 1

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here