Home All Isu Semasa Wanita Zaman Sekarang, Tiada Suami Pun Dia Boleh Berdikari

Wanita Zaman Sekarang, Tiada Suami Pun Dia Boleh Berdikari

18174
1
wanita

Wanita Zaman Sekarang, Tiada Suami Pun Dia Boleh Berdikari  | Perkongsian dari facebook tuan firdaus shakirin. Isteri zaman sekarang cepat p3nat sbb serba serbi dia yang kena buat.

Menguruskan rumah, dia…memasak, dia…menjaga anak2, dia…hantar anak sekolah, dia…ambik anak sekolah, dia…keluar beli barang dapur, dia…bayar bil & hutang, dia…jaga mak, jaga mertua, dia…bekerja, dia…berniaga, pun dia.

Semua dia buat macam mna dia tak penat…? dia ada 2 tangan, 2 kaki sama mcm kita orang lelaki, tapi serba serbi dia boleh buat dan dia adalah seorang wanita.

Benarkah Wanita Ni Makhluk Ciptaan Allah Yang Lemah di Mata Lelaki?

Kalau dah serba serbi dia yang buat, dimana ‘LEMAHNYA’ itu? Kalau benar dia lemah, dah lama dah dia rebah tapi kenapa sampai hari ini dia masih kuat, masih bertahan, masih gagah?

Sebab wanita ni buat untuk keluarga dia, untuk suami dia, untuk anak-anak dia.

Yang bertambah sedih dan malang, dapat pula suami yang tak membantu dia, suami yang tak faham bahasa, suami yang lepas tangan lagi la dia kena jadi kuat. Kalau boleh, dia tidak mahu sakit langsung sebab dia tahu, kalau dia sakit, tiada siapa yang akan ganti tempat dia untuk buat kerja yang dia buat.

wanita

Nak harap suami, faham-faham je la, ada sekadar ‘ada’ sahaja, sekadar nama ja ‘suami’, tidak membantu, tidak mengurangkan beban dia, bahkan bila diminta tolong, bila disuruh buat, dia kena marah pula.

Sebab tu isteri-isteri zaman sekarang, kalau dia cakap dia penat, kita tahu sebab apa dia penat…sebab semua bebanan diletakkan dibahunya dan suami tak berusaha untuk menanggung beban itu bersama-sama.

Macam tu kita kata indahnya kehidupan berumahtangga…?

Meletakkan sesuatu tidak kena dgn tempatnya itu dipanggil menganiaya…berapa ramai suami menganiaya isteri pada zaman sekarang?

Kredit : firdaus shakirin

1 COMMENT

  1. Ya ale.. semua lelaki Macam tu ke?
    Biasa nya Pak2 ustadz yg begituan…
    Laki2 biasa juga Ramai yg baik2…
    Kamu brbicaa tnpa pertimbangan yg wajar..
    Ramai juga wanita yg meremehkn tanggong jawab nya…. Scandal Sana sini.. Smpei tural d media social ….aaahhh kita juga Ada maruah n Harga diri.. Jgn tudoh sembarangan.. Waraskn pemikiran mu … Klu wanita itu mau Sendirian trserah enggak ada salah nya… Stop pointing to Other….😎

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here