Home All Isu Semasa Alhamdulillah, Inilah Kisah Berhijrah Makhluk Paling Seksi Mulan Jameela

Alhamdulillah, Inilah Kisah Berhijrah Makhluk Paling Seksi Mulan Jameela

6362
3
hijrah

Alhamdulillah, Inilah Kisah Berhijrah Makhluk Paling Seksi Mulan Jameela | Siapa tidak kenal dengan penyanyi Indonesian, Mulan Jameela yang suatu ketika dahulu pernah hit dengan lagu  ‘Makhluk Tuhan Paling Seksi’. Penyanyi ini kini dilihat tampil bertutup litup sehingga menjadi tanda tanya orang ramai.

Rata-rata memuji perubahan drastik dilakukan penyanyi tersebut yang sememangnya diketahui umum berpakaian agak seksi sebelum ini.

Tertutup penuh hijab selepas Berhijrah

Berhijrah

Sejak beberapa bulan lalu, isteri kepada penyanyi terkenal Ahmad Dhani mula berhijrah dengan memakai tudung. Keputusan itu menimbulkan persoalan orang ramai. Bahkan, suaminya sendiri tidak ada jawapan dan hanya mendoakan terbaik buat isterinya.

Ada desas desus mengatakan Mulan sedang ditimpa masalah membuatkan dia bertudung namun dinafikan oleh Mulan sendiri.

Apa yang membuat saya memutuskan untuk berhijrah banyak alasan sekali, diantaranya mulai anak, orangtua, untuk diri saya sendiri, untuk suami, banyaklah Malah yang penyesalan sampai sekarang kenapa nggak dari dulu. Itu aja sih yang mungkin waktu mamah masih ada, orangtua masih ada.

Tidak banyak yang saya berikan untuk mereka yang saya rasa orangtua kalau kita dapat melihat anak sholeh anak solehah pasti itu hal yang tidak terukur kebahagiaannya.

Rasa ketakutan dalam kapal terbang

Berhijrah

Penyanyi cantik ini turut kongsi saat dia tekad ingin berhijrah. Kejadian ini berlaku apabila ibu empat anak ini bersama  suami, Dhani sedang berada dalam penerbangan menuju Palestin.

Salah satu yang bikin semakin yakin mungkin perjalanan dari Jakarta ke Palestina. Itu kan aku di pesawat sempat ngalamin pesawat goyang banget yang bikin aku lumayan ada rasa ketakutan dan merasakan kayaknya aku udah meninggal nih saat itu.

Mas Dhani pun aku selama jalan sama mas Dhani ga pernah ngelihat sekhawatir itu sampai mas Dhani baca doa.

Menurutnya ketika berada di dalam kapal terbang, dia merasa begitu ketakutan bahkan hingga merasa dirinya sudah meninggal. Disebabkan perkara itu, dia akhirnya membuat keputusan untuk berhijab dan berhijrah menjadi lebih baik.

Itu mungkin bahagian dari alasan untuk berhijrah juga. Mengingat kematian juga adalah ibadah menurut aku.

Sumber : Nakita

Alhamdulillah, Inilah Kisah Berhijrah Makhluk Paling Seksi Mulan Jameela 1

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here