Home All Isu Semasa Cikgu Fadli Berang Tonton Video Ustazah Merangkak & Dr Mazlee Berasa Kecewa...

Cikgu Fadli Berang Tonton Video Ustazah Merangkak & Dr Mazlee Berasa Kecewa Tindakan Ibu Terbabit!

8388
1
video merangkak

Cikgu Fadli Berang Tonton Video Ustazah Merangkak, Sanggup Guna Duit Simpanan Jika Perlu Khidmat Guaman. | Hari ini tular sebuah video yang dipercayai dirakam oleh seorang wanita menyuruh ustazah kepada anaknya untuk merangkak mengelilingi kelas di depan murid-murid lain.

Wanita yang dipercayai ibu kepada sorang murid yang didenda sehari sebelum kejadian memalukan ini berlaku. Cikgu Mohd Fadli Salleh ternyata berang dengan kejadian itu dan mendakwa video ustazah merangkak itu ditularkan dengan niat memalukan ustazah tersebut.

Ini kenyataan penuh cikgu Fadli Salleh mengenai kejadian video ustazah di suruh merangkak tersebut.

Ini biadab. Sangat!

Seorang ibu dipercayai ke sekolah anaknya dan memaksa ustazah merangkak dan merakam video ustazah itu merangkak kemudian menularkan dengan niat memalukan.

Konon dia telah menang. Konon dia berjaya melindungi anak dia. Konon dia berjaya membalas dendam kerana anak dia disuruh merangkak sehari sebelum itu.

Biadab gila!

Perangai macam ini, datang dengan niat buruk kepada ustazah yang mengajar ilmu agama. Memaksa ustazah tu merangkak sambil merakam dan memperlekehkan.

Kau tak suka anak didenda tak payah hantar anak ke sekolah la mak cik. Kau ajar sendiri. Masalahnya kau pun tak pandai nak ajar anak, orang tolong ajar bukan nak berterima kasih, tapi datang nak memalukan pula.

Ustazah tu agaknya panik dan ketakutan. Main ikut sahaja kehendak mak cik hiblis ni. Eh, panas betul hati aku tengok video ni.

Betapa orang tak ada akal datang merendah-rendahkan seorang ustazah yang mengajar mengenal kalam Tuhan. Diperlekeh dan dihina sebegini rupa.

Siapa tahu kes kat mana? Dan tolong mana-mana peguam wakilkan ustazah ini saman malu dan segala jenis saman yang boleh dikaitkan agar pelaku yang biadab ini dikenakan tindakan yang paling berat.

Jika ustazah tersebut tak mampu nak bayar kos guaman, aku sudi support. Kes guru/ustazah yang dihina begini secara terbuka tidak boleh lagi dibiarkan berleluasa.

Ini satu penghinaan yang amat pada adab menuntut ilmu!

P/s : Siapa tahu kes di mana dan kenal ustazah ini, bagitahu beliau saya akan menyokong penuh beliau. Jika perlukan bantuan kos guaman, saya rela keluarkan duit simpanan saya untuk bantu beliau.

Penghinaan sebegini terlalu aib untuk beliau dan beliau harus mengambil tindakan. Tolong sampaikan pesan saya ini kepada yang mengenali beliau.

#MFS

ustazah merangkak

Cikgu Fadli juga menggesa kepada sesiapa yang mengenali ustazah tersebut untuk menghubunginya dan jika perlukan khidmat guaman beliau sanggup mengeluarkan duitnya sendiri untuk membantu ustazah tersebut.

Sumber: Cikgu Fadli Salleh

Tindakan seorang wanita menghukum ustazah dengan niat memalukan telah mencetuskan rasa marah guru yang lain. Guru, Mohd Fadli Salleh tidak bersetuju dengan tindakan keterlaluan ibu bapa yang membalas dendam bagi pihak anak dengan cara merakam video ustazah dan mengviralkannya. Malah, perkara ini turut mendapat perhatian bekas Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik.

‘Saya berasa sangat kecewa’ – Dr Mazlee

video ustazah

Sebagai seorang yang pernah berada sangat dekat dengan guru-guru dan seringkali mendengar luahan mereka, kejadian ini sangat-sangat menyedihkan saya.

Hati saya berasa kecewa setelah melihat video ustazah merangkak tersebut. Sehingga pada awalnya saya tidak percaya, adakah ini fake news?

Apakah yang telah terjadi dengan masyarakat kita hari ini?

Seorang guru ialah seorang insan yang tinggi martabatnya. Kita tidak jadi siapa yang kita jadi hari ini tanpa insan bernama “guru”.

Tidak sepatutnya kejadian seperti ini berlaku ketika kita telah masuk ke dalam tahun 2020 hari ini. Kepada semua rakan guru di luar sana, saya mohon anda semua bersabar. Kepada para ibu bapa juga saya mohon, semua untuk mengambil masa merenung dan berfikir sejenak.

Isu ini harus kita tangani dalam keadaan berhemah, mengambilkira tingginya martabat seorang guru dan adab sopan santun yang telah kita amalkan sejak dari dahulu sebagai norma masyarakat.

Tidak rugi jika kita mengambil sedikit masa merenung dan bersabar. Kerana di akhirnya, apa jua tindakan kita seharusnya adalah untuk satu tujuan iaitu – mendidik anak-anak kita agar menjadi manusia yang bermanfaat di masa hadapan.

Semuanya adalah untuk agama, bangsa serta negara yang kita cintai juga.

Sumber : Dr Maszlee Malik

Cikgu Fadli Berang Tonton Video Ustazah Merangkak & Dr Mazlee Berasa Kecewa Tindakan Ibu Terbabit! 1

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here