Home All Isu Semasa Budak Uni Buang Makanan Bantuan Percuma, Komplen Makanan Uni Lain Lagi Best!

Budak Uni Buang Makanan Bantuan Percuma, Komplen Makanan Uni Lain Lagi Best!

12697
0
Budak Uni Buang Makanan Bantuan Percuma, Komplen Makanan Uni Lain Lagi Best!

Sebagai langkah untuk membantu pelajar-pelajar universiti terkandas yang tidak dapat kembali ke rumah mereka semasa tempoh PKP, kerajaan mengumumkan bahawa semua pelajar di institusi pengajian tinggi tinggal di asrama layak mendapat makanan percuma.

Baru-baru ini, seorang penuntut UTAR menzahirkan rasa beng4ng menerusi laman UTAR Confessions terhadap pelajar yang membuang makanan disalurkan oleh kerajaan,

Bungkusan makanan itu dilihat terbiar atas lantai dan tidak disentuh. Kira-kira 100 bungkusan makanan bantuan percuma ada disitu.

Korang dah registered nak dapatkan makanan bantuan percuma ni tapi korang langsung tak nak ambil, tolonglah jadi pelajar uni yang bertanggungjawab sikit!

Katanya lagi, sikap begini memang merendahkan kualiti diri seorang pelajar universiti.

“Korang tahu ke tak nilai makanan bantuan percuma ni? Aku rasa malu sebab aku tahu bukan seorang je yang tak nak”

Dalam pada itu, dia juga ceritakan alasan-alasan yang pelajar-pelajar tersebut berikan untuk berdalih daripada ambil makanan tersebut. Antaranya

“Jauhlah, panas lah, tak bangun lagi, malas lah, boleh tak ambil 3 bungkus sekali, kalau tak boleh tolong ambil kan tak?”

Dalam pada itu individu yang membuat luahan ini menggesa kepada pelajar supaya bersikap lebih bertanggungjawab dan bertimbang rasa.

Kalau korang buat individu yang memerlukan ni, bagi tahu orang yang in charge untuk buang nama korang daripada jadi penerima makanan bantuan percuma ni. Ini untuk orang makan.”

Budak Uni Buang Makanan Bantuan Percuma, Komplen Makanan Uni Lain Lagi Best!

Ini kerana ada pelajar yang pergi bagi makanan bantuan percuma tersebut dekat haiwan liar.

“Aku tak faham betul orang yang ambil makanan bantuan percuma ni lepastu pergi bagi dekat anjing dengan kucing. Memang lah kesian, tetapi tujuan projek ini adalah menyediakan makanan untuk pelajar-pelajar kolej yang tinggal dan mengurangkan beban korang. “

Ia juga mengkritik mereka yang tidak berpuas hati dengan pemilihan makanan bantuan percuma yang disediakan oleh kerajaan, mengatakan bahawa universiti lain diberi makanan yang lebih baik.

Untuk ini,individu tersebut berkata, “Saya ingin mengatakan bahawa beberapa makanan yang mereka memberi kita adalah baik. Anda tahu orang lain tidak mempunyai cukup untuk makan. Jangan gunakan jika anda tidak akan mengambilnya. “

Mereka mengakhiri perkongsian dengan mengucapkan terima kasih kepada pihak universiti,

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada SRC kerana berkhidmat kepada pelajar yang sangat keras dalam tempoh ini. Mereka melakukan yang terbaik untuk memenuhi keperluan semua pelajar. Walaupun cuaca panas, makanan bantuan percuma diagihkan kepada pelajar di pelbagai lokasi. “

Perintah kawalan perkerakan ini untuk kita jaga diri bukan untuk dilayan, alahai siap complain makanan uni lain sedap.

Baca Selanjutnya

Budak Uni Buang Makanan Bantuan Percuma, Komplen Makanan Uni Lain Lagi Best! 1

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here