Home All Isu Semasa Krisis COVID-19 Buka Hati Atlet MMA Dari Jerman Untuk Peluk Islam

Krisis COVID-19 Buka Hati Atlet MMA Dari Jerman Untuk Peluk Islam

8384
1

Krisis COVID-19 Buka Hati Atlet MMA Untuk Peluk Islam | Bintang seni mempertahankan diri campuran (MMA) Wilhelm Ott mengumumkan telah memeluk agama Islam pada 16 April lalu, sambil menambah krisis COVID-19 telah membantu dia menemui pegangannya.

Dia membuat kenyataan tersebut dalam sebuah hantaran di Instagram bahawa Islam telah berada di fikirannya sejak bertahun-tahun lamanya, tetapi ada kalanya dia berasa tidak dapat melakukan apa-apa dengannya.

“Saya membiarkan diri saya terpengaruh dengan politik. Tetapi ketika saya menghadapi masa-masa sukar, agama Islam memberi saya kekuatan yang diperlukan, ”katanya.

atlet MMA

Atlet MMA Berkongsi Video Mengucap 2 Kalimah Syahadah

Dalam catatan tersebut, atlet MMA tersebut telah memuat naik satu video beliau mengucap dua kalimah syahadah, iaitu salah satu daripada lima rukun Islam yang menyatakan kepercayaan terhadap keesaan Allah dan penerimaan Muhammad sebagai utusan Allah.

“Kini iman saya benar-benar kuat sehingga saya dapat mengenali satu-satunya Tuhan yang benar.

“Dengan berbangga saya berkata ya, saya adalah seorang Muslim,” jelasnya.

Dalam catatan lain, Ott mengucapkan terima kasih atas reaksi positif yang dia terima dari peminat dan masyarakat Islam seluruh dunia.

“Terima kasih tidak terhingga kepada semua orang. Anda memberikan saya kekuatan dan menguatkan lagi keyakinan saya pada ALLAH SWT,” katanya.

Ott, dijuluki dengan gelaran ‘yang luar biasa,’ lahir pada tahun 1982. Dia menduduki tempat ke-74 dari 615 EU Wester Pro Welterweights yang aktif, menurut Topology sumber MMA.

Baca Selanjutnya

Krisis COVID-19 Buka Hati Atlet MMA Dari Jerman Untuk Peluk Islam 1

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here